Zou het niet gaaf zijn als….?

Wil je als bedrijf of team echt het verschil maken? Wil je nieuwe producten of diensten lanceren die verder gaan dan de geijkte?
 
Stimuleer dan het verlangen dat ergens, vaak weggestopt, in je borrelt met de mooie vraag: ‘Zou het niet gaaf zijn als …?’ 

Het is deze vraag die onder andere geleid heeft tot Feeling voor bezieling met de COCKTAIL-methode en de Bezielingstochten met bedrijven (MT’s en cultuurdragers) die Paul en ik samen organiseren. 

Deze 3 stappen helpen je om samen met je team tot doorbraken te komen. 

1. Schep een stimulerende omgeving

‘Nooit meer in duffe trainingszaaltjes’, zo sprak één van de deelnemers van onze Bezielingstochten. Waarom? Een mooie landelijke omgeving met veel groen werkt stimulerend en roept een boost aan creativiteit op. 

Zo schep je een stimulerende omgeving
Een sfeervolle ruimte, bewegen, mediteren; het zijn allemaal ingrediënten om je ideeënstroom op gang te brengen. Hierdoor ga je uit je hoofd met z’n beperkende gedachten en stimuleer je de wijsheid van het lijf.
Doe vooral iets wat je zelf leuk vindt. Dan straal je energie uit en roep je het op. De één zal vooral veel nadruk leggen op een mooie locatie met lekker eten en drinken, een ander beweegt graag even lekker op z’n favo muziek en een derde kiest voor een meditatie waardoor je in andere sferen komt.  

2. Regisseer speeddates

Organiseer speeddates tussen je teamleden. Loop door elkaar heen en ontmoet elkaar ‘spontaan’. Ga kort in gesprek en bevraag elkaar naar elkaars ideeën. Voel wat er gebeurt als harten zich uitspreken en energie gaat stromen. Ontvang en visualiseer. 

Dit is belangrijk als je speeddates organiseert
Benadruk vooral dat er tijdens de korte ontmoetingen stimulerend gesproken wordt met elkaar. Dus bij het horen van het prille idee, zeg vooral: ‘ga door, ga door’. Wanneer mentale belemmeringen opkomen, houd ze een halt door te zeggen: ‘wil ik niet horen’. 

3. Realiseer één of twee ideeën

Breng toewijding en focus aan de dag voor één of twee ideeën waar je verder mee wilt. Leg je met liefde toe op iets waar je niet direct iets voor terug verwacht. In deze fase komt het aan op focus en commitment. Maak een strategisch plan, voer het uit en roep eventuele emoties een halt toe. Zie de hobbels en uitglijders die onherroepelijk komen als mooie leermomenten. 

Zo breng je ideeën naar de maakbare wereld
Blijf tijdens het proces goed voelen of wat je doet zinvol is. Dit is iets anders dan de stemmen van de creakillers die jou willen stoppen met de uitvoering van je grootse plannen. Het gaat hier om je onderbuikgevoel. Blijf je afvragen: ‘Is wat ik doe juist?’ 

Door een stimulerende omgeving te scheppen, elkaar ‘aan te steken’ en een portie toewijding in te zetten, worden de meest succesvolle producten en diensten in de wereld gezet.

Veel succes!  

Wil je weten hoe succesvolle leiders een bezielde werkomgeving creëren én resultaat boeken?
Volg onze podcast Bezielde Zaken waarbij we elke maand een inspirerende leider aan het woord hebben. Natuurlijk hebben Paul en ik zelf het spits afgebeten. Stella de Jager, directeur van S2 uitgevers, was onze eerste gast bij de tweede podcast. Veel inspiratie! Via Spotify of de site.


Hartegroet, Dorine




Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.